Azijn als conditioner

Om de toevoer in/op mijn lichaam van chemicaliën e.d. te beperken ben ik gestopt met haar conditioner en vervang dit door azijn. Simpele, goedkope azijn (31 ct hahaha).
Zie lifelessplastic.blogspot.nl/2008/01/vinegar-rinse-is-awesome.html
Leuke site sowieso over het verminderen van plastic in het dagelijks leven.

Praktisch

Zet een fles azijn in de douche. Meng per keer in een grote (plastic) beker azijn en water op ongeveer 1:6 - 1:8. Giet dit over je haar nadat je het gewassen hebt, beetje inmasseren en direct uitspoelen.

In combinatie hiermee gebruik ik vaak zuiveringszout om mijn haren te wassen: 1 eetlepel in ong. 200 ml water.
Daarna de azijn truc (dit moet om de schubben van de haren weer te sluiten).

Na een week gebruiken merk ik al dat het erg goed werkt. Het lijkt zelfs of mijn haar voller is en veerkrachtiger. Niet dat dat zozeer nodig was, ik heb al een volle bos, maar het voelt gezonder aan!

Update (23 jan '14): Nog steeds gebruik ik deze combinatie zeer regelmatig en dit bevalt erg goed. Enige nadeeltje is dat zolang je haar nog nat is, het nog wel een klein beetje naar azijn ruikt, maar dat is over zodra het droog is, zelfs als je echt van dichtbij ruikt ;-)


Heb je vragen hierover of ervaringen met azijn die je wilt delen? Schrijf een berichtje hieronder en ik zal zo snel mogelijk antwoorden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten