In de greep door kanker

Mijn verhaal
Na weer een tijdje stilte op mijn blog, een persoonlijk stukje van mij. Terwijl ik nog altijd op zoek was naar manieren om van mijn ME af te komen sloeg de kanker weer toe.

Ik ging een jaar geleden voor een routine onderzoek naar het ziekenhuis om een mammografie te laten maken en het was weer raak. Borstkanker in de rechter borst. Een zware weg van 5 maanden chemotherapie en een operatie waabij de borst werd geamputeerd en gereconstrueerd met een spier uit de rug volgde.
Binnenkort komt nog een operatie om de puntjes op de i te zetten. Hoewel ik lichamelijk inmiddels redelijk aan het herstellen ben is er geestelijk nog wel een weg te gaan.

Positiever maar toch zwaar
Vreemd genoeg merk ik enerzijds dat ik nu positiever in het leven sta. Ik geniet veel meer van de kleine dingen. Anderzijds is er nog veel te verwerken. De tijd van de chemotherapie heb ik als bijzonder zwaar ervaren en angst dat dit weer terug zou komen kwelt me regelmatig.

Wat me hierbij ontzettend goed helpt is Faster EFT. Een bijzonder doeltreffende methode om emoties los te laten en te verwerken zonder ze onder het tapijt te schuiven (wat ik vroeger meestal deed).

Neem een kijkje op hun site als het je interesseert: fastereft.com.

Geniet van de zon vandaag! En als de zon niet schijnt, zet het zonnetje in jezelf aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten