Stoppen met koffie

Vandaag ben ik gestopt met koffie. In eerste instantie voor 2 weken om te zien/voelen wat het verschil is.
Ik drink namelijk al koffie sinds mijn 15e! Elke dag. Alleen als ik heel ziek was heb ik weleens een dag overgeslagen. De laatste jaren was het meestal 1 mok per dag, maar vaak ook 2. En in de tijd dat ik studeerde en werkte was het meestal veel meer.

Kortom, ik weet niet hoe mijn lichaam functioneert zonder koffie en dat wil ik onderzoeken.

Daarbij kom ik steeds meer informatie tegen over hoe slecht koffie is (zie Cafeïne) en gisteren kwam ik erachter dat het bij de "te vermijden" voedingsmiddelen staat in het boek "Het bloedgroep dieet bij allergie", voor mijn bloedgroep: O.

Het laatste zetje om me over de drempel te helpen was dat ik zag dat groene thee voor mijn bloedgroep super-heilzaam zou zijn, wat een goed alternatief is om 's ochtends te drinken in de plaats van koffie (Kanttekening: in groene thee zit ook cafeïne...).
----------------------------------------------------------
24-03-11 Bovengenoemde poging duurde tot 8 uur die avond ;-) 
Maar 3 dagen later pakte ik de draad weer op en inmiddels heb ik er 4 koffie-vrije dagen op zitten. Het is best moeilijk. 's ochtends loop ik automatisch regelrecht naar het koffiezet apparaat en dan moet ik mezelf afremmen en bijsturen om een kop groene thee te gaan zetten, wat ik gelukkig ook lekker vind. Ook heb ik al meerdere keren last gehad van hoofdpijn en een stijve nek en schouders. Snel geïrriteerd hoort er ook bij...
-----------------------------------------------------------
19-05-11 Een aantal maanden verder en nog steeds gestopt met koffie. Ik heb eigenlijk geen idee of het helpt maar ik wil nog steeds doorgaan. Het is wel nog steeds erg moeilijk. De behoefte aan koffie was een tijd helemaal weg maar kwam later toch terug en sindsdien blijft het een gevecht... Vreemd genoeg is de koffie thuis niet meer lekker. Misschien zet ik het te slap? Maar dat is maar goed ook want hierdoor is het makkelijker om het thuis niet te nemen. Buitenshuis ga ik wel af en toe over de schreef, zo'n 1 of 2 keer per week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten