Maca poeder recept - Banaan ontbijtje

Maca poeder recept
Maca poeder recept


De afgelopen tijd kwam ik de superfood Maca poeder zo vaak tegen, en de gezondheids-voordelen ervan spreken me zo aan dat ik het meer wil gebruiken. Daarom heb ik een heel simpel en heerlijk Maca poeder recept voor het ontbijt bedacht om dagelijks te gebruiken. Vooral als je de smaak van de poeder niet lekker vindt, is dit recept ideaal aangezien je het bijna niet meer proeft.



Banaan ontbijt met Maca poeder:

- 1 banaan
- 1 theelepel Maca poeder van het merk Terrasana (dit is gelijk je dagelijks aanbevolen hoeveelheid)
- 1 theelepel of scheutje biologische honing

Prak de banaan in een bordje of een kommetje. Meng de poeder en de honing erdoorheen en je bent al klaar.


Makkelijk en snel

Wie mijn blog kent zal hebben gemerkt dat ik hou van eenvoud en gemak, en dat is bij dit recept zeker het geval ;-)

De reden dat ik voor honing heb gekozen is dat een theelepel honing per dag de effecten van hooikoorts vermindert. Met dit receptje vang je dus 2 vliegen in 1 klap: mijn dagelijkse hoeveelheid Maca poeder en honing gelijk in de ochtend al gehad. Zelf kan je er natuurlijk voor kiezen om de honing weg te laten of te vervangen voor een andere gezonde zoetmaker zoals agave siroop.

Heb jij tips voor het gebruik van Maca? Of heb je dit receptje uitgeprobeerd? Vragen?
Laat het me weten door hieronder een berichtje te plaatsen en ik zal zo snel mogelijk antwoorden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten