Glutenvrij brood zelf maken met kokos



Dit makkelijke recept geeft een smeuiig brood dat zowel glutenvrij, lactosevrij als suikervrij is!
Het is heel simpel omdat je alle ingrediënten in een grote kom mengt, dan overdoet in een ovenschaal en in de oven bakt.








Ingrediënten

- 65 gr kokosrasp
- 65 gr boekweitmeel
- 200ml kokosmelk
- 5 eieren
- 2 eetlepels kokosolie (Waar kan je het beste kokosolie bestellen?)
- 1/2 theelepel zeezout
- 1/2 theelepel baking soda (Wat is baking soda en wat kan je er nog meer mee dan bakken?)
- scheut citroensap


Verwarm je oven voor op 175 graden. Meng de ingrediënten en giet het mengsel in een ingevet bakblik of cakeschaal. Zet het in de oven gedurende 40 minuten.


 

Zoonlief vind het ook erg lekker, wat me niks verbaast want het brood heeft veel weg van een soort kokos-cake. Maar ik ben gezegend met een jongen die bijna alles lekker vind en in ieder geval bereid is te proeven!

Ik moet zeggen dat het wel wat zwaar kan vallen dus eet er niet te veel in een keer van.
De volgende keer wil ik 1 ei minder gebruiken en meer boekweitmeel, of misschien een andere meelsoort zoals maïsmeel om het geheel wat lichter te maken.

Ook deden we er langer mee dan ik had gedacht. Dus is het aan te bevelen om de helft in te vriezen. Hoewel het brood na 2 dagen nog helemaal vers smaakt.

Probeer het eens! Ik ben erg benieuwd wat je ervan vind!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten